Sinds april 2025 mag ik bij Via Cultura maandelijks een regionaal radio en televisieprogramma produceren en presenteren om ook op die manier het onderwerp duurzaam geluk voor iedereen onder de aandacht te brengen.
Maar minstens net zo waardevol als het zenden, is het ontvangen. In de paar uitzendingen tot nu toe heb ik al zeer inspirerende mensen ontmoet en uitermate boeiende verhalen gehoord.
Hoogtepunt tot nu toe was ongetwijfeld de uitzending met de ongelofelijk moedige Mo Kotesh, die zijn leven heeft gewaagd door als Dordtenaar van Palestijnse afkomst deel te nemen aan de Freedom Flotilla.
Maar ook de andere gesprekken over onderwerpen als burgerparticipatie, vrede, activisme en een nieuwe economie hebben mij in ieder verder gesterkt in het vertrouwen dat enerzijds “de meeste mensen deugen”, maar anderzijds dat ons sociaal-economisch-politieke systeem aan grondige herziening toe is.
Ik ga overigens graag in gesprek met andersdenkenden. Dus ben jij, lezer, overtuigd dat het allemaal goed gaat zoals het gaat of heb je ernstige twijfels over de ideeën die ik deel: neem contact op en dan gaan we in de uitzending met elkaar in gesprek.
Uitgelicht
Geweld tegen demonstranten – 11 februari 2026
Rode Lijn Dordrecht – update 11 februari 2026
Deep Democracy – woensdag 11 februari 2026
Huis van Actief Burgerschap – 11 februari 2026
Moedige Mo Kotesh van de Freedom Flotilla – 10 oktober 2025
De Nieuwe Vredesbeweging – 9 oktober 2025
Sound of the Silenced & Rode Lijn Dordrecht – 11 juni 2025
Extinction Rebellion Drechtsteden – 11 juni 2025
Keti Koti en het slavernijverleden van Dordrecht – 11 juni 2025

